Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Sudbina kulturnog blaga Srba iz Hrvatske

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 24 januar 2012 02:13
s.j. Naše blago tamo nije bezbedno, ali ni ovde.
Da imamo vladu, umesto marionetske pijune, uložilo bi se u izgradnju odgovarajućeg objekta za Narodni muzej, jer je sadašnji ne samo u fazi raspada, već i nepodoban za te svrhe. Sadašnja zgrada bi trebala biti samo izložbeni prostor i zgrada-matica, a pravu zgradu muzeja, sajzmološki izolovanu, otpornu na napad bombi, i slično, trebamo izgraditi. Podzemni prostor, laboratorije za konzervaciju... Sve je to potrebno da bi se blago čuvalo kako dolikuje.
Preporuke:
31
1
2 utorak, 24 januar 2012 02:18
ex srbin
Balvani su bili i ostala naša kultura, uostalom evo ih i na Kosovu još uvek.
Parola gde je srbin to je Srbija glave će nam doći !
Preporuke:
5
67
3 utorak, 24 januar 2012 09:40
Milorad Stanojlović
Nepodnošljivo teška sudbina Srba iz Hrvatske, ali i u Hrvatskoj, nije dovoljna Srbiji za pamet, pa da Srbima ovde vrati imovinu, a to isto da traži i od Hrvatske.
Gramzivost beogradskih republikanaca i njihovog režima nije prihvatljiva etički, socijalno, politički, civilizacijski i, najvažnije, državnički.
S poštovanjem i uvažavanjem,
SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
20
1
4 utorak, 24 januar 2012 10:45
siniša @ ex srbin
Verovatno i jesu balvani vaša kultura, a mi autentični Srbi imamo i druge primere kulture.

Srba ima od Aljaske do Australije i nikome ne pada na pamet da pravi državne teritorijalne pretenzije tamo gde su Srbi da bude i Srbija.

Srbi imaju državno pravo, odnosno Srbija je tamo gde postoje međunarodna potvrda srpske državnosti, pa i tamo gde je ta državotvornost nasilno i nezakonito ukinuta. Da budem konkretan Srbi su imali državotvorno pravo na delu teritorije Hrvatske koje je preneseno na Jugoslaviju, a koje je ukinuto prvo istrebljenjem Srba iz Hrvatske u Drugom svetskom ratu, a zatim izbacimavanjem Srba iz hrvatskog ustava kao državotvornog naroda i konačno etničkim čišćenjem Srba iz Republike Srpske Krajine osnovane od Saveta Bezbednosti Ujedinjenih Nacija.
Preporuke:
39
1
5 utorak, 24 januar 2012 10:59
pm
Sinisa je dabome sasvim u pravu.
NDH2 htela bi bastinu Srba i Srpske Krajine, ali i dalje okupira tu istu a njen narod je sto pobila sto, nadamo se ne zanavek, prognala.
Ako su ovi novi u NDH2 zaista drugaciji od njima tamo prethodnih, onda i Pusiceva i njeni sadrugovi dobro znaju koji je pravi i jedini pravedan redosled poteza: najpre Srpska Krajina, pa Srbi svi koji to zele nazad i u nju i u novu, normalnu H, i samo sa njima skupa, njihova, srpska kulturna dobra.
Preporuke:
26
1
6 utorak, 24 januar 2012 11:36
Ljuta trava na ljutu ranu
Komentarišite, za početak, srpskom ćirilicom o srpskom nasleđu.

Hvala.
Preporuke:
16
8
7 utorak, 24 januar 2012 12:04
alkar
prva pravoslavna crkva u mom kraju datira iz 1395 g.u dragoviću kod vrlike.tada se tu naselio dio srpskog stanovnistva koji je nakon kosovske bitke iselio najprije u bosnu a odma zatim i u vrlički kraj.po svim dostupnim podacima radilo se o dvjestotinak stanovnika koji su naselili područje toka cetine od vrila do bitelića.veće naseljavanje se odnosi na 1599.kada je izbjegli srpski narod dobio imanja uz granicu austrougarske i turske i bili graničari.tako da o nekom "milenijskom "postojanju srba nema ni govora.srbi su doseljenici u raznim vremenima i prilikama a ne autohtoni narod na području danasnje hrvatske,naravno da im to ne umanjuje demokratska prava osim prava na rat i stvaranja srbije u hrvatskoj oruzjem i na tuđoj krvi.zato gospodine budimir ne politizirajte kao sta to inače radite iz mrznje prema nama u svim tekstovima.sta se ne vratite u hrvatsku,abolirani ste?
Preporuke:
4
46
8 utorak, 24 januar 2012 13:00
Milić Petar
Prvi spisi o Splitu (gradu pod imenom Split -da ne izvrnete moje reči) pisani su na ćirilici.
To je u kamere HRT u emisiji "Ekumena" ili "Mir i dobro" rekao fratar koji je spise pokazivao, pritom rekavši: "to je svojevrsni fenomen, koji je poznat kao splitska ćirilica, od stare srpske se razlikuje samo po debljim linijama, te ih mnogi poistovjećuju".
Ovo Alkar ne može smisleno objasniti, ne može niko, zato i jeste fenomen, ali eto neka pokuša objasniti: povijest Baranje, Istre i Dubrovnika u Hrvatskoj, ili da ne ide daleko u tisućljetnu prošlost, neka kaže prosto na kojoj se strani Hrvatska borila u Prvom svetskom ratu i navede neke hrvatske vojne jedinice ili istaknute vojskovođe.
PS. Alkar, da smo Ti toliko strani i tuđi -pustio bi nas na miru.
Preporuke:
30
1
9 utorak, 24 januar 2012 15:16
Ruzica Vujovic
@Alkar
Srbi su u krajevima koje spominjete autohtono stanovnistvo, ali su se tu i doseljavali iz drugih srpskih zemalja (i odseljavali odatle u druge srpske zemlje). Razlozi za odseljavanje i brojne konverzije u katolicanstvo su nasilje i povremeni teror Katolicke Crkve, pre svega kroz konvertite (dojucerasnje pravoslavce).

Vrlo je moguce da ste i Vi potomak neke od tih autohtonih ili u kasnijim seldbama iz jedne u srpsku zemlju preslih pravoslavnih, kasnije katolizovanih porodica. Vase kontinuirano prisusvo na ovom sajtu i ton prepun jetke zavisti su, blago receno, indikativni.

Sto Vam ne umanjuje pravo da budete i katolik i Hrvat, ne manji nego oni ciji su pretci oduvek i bili Hrvati i katolici (prevashodno na kajkavskom govornom podrucju). Ono na sta nemate pravo je falsifikovanje istorije.
Preporuke:
21
0
10 utorak, 24 januar 2012 16:11
marin
nisu svi pravoslavci u hrvatskoj srbi.srpka pravoslavna crkva se proširilana području kraljevine jugoslavije ako se ne varam tek 1920 kad je sebi pripojila pravoslavna imanja i crkve a sve vjernike proglasila srbima.možda netko od gostiju portala to malo bolje pojasni.pozdrav.
Preporuke:
1
18
11 utorak, 24 januar 2012 16:12
marin
nisu svi pravoslavci u hrvatskoj srbi.srpka pravoslavna crkva se proširilana području kraljevine jugoslavije ako se ne varam tek 1920 kad je sebi pripojila pravoslavna imanja i crkve a sve vjernike proglasila srbima.možda netko od gostiju portala to malo bolje pojasni.pozdrav.
Preporuke:
0
13
12 utorak, 24 januar 2012 16:30
Beli Orao
@Prijateljima. Voli @Alkar više 5 minuta na NSPM nego godinu u EU.
Preporuke:
15
0
13 utorak, 24 januar 2012 16:53
Milić Petar
Manastir Srpske pravoslavne crkve Krupa izgrađen je podno Velebita, 1317 godina posle rođenja Hristovog.
E, sad sam u pravoj dilemi: da li verujem Alkaru ili Marinu? Jedan kaže da su Srbi došli posle 1389. i Kosovske bitke, dok drugi tvdri da se uticaj SPC proširio uz nesrećnu Kraljevinu SHS, posle 1920.
Oprostite što se pecam, neću više, jer tako samo skrećemo od teme teksta i udovoljavamo onima koji zbog toga i šalju komentar.
Preporuke:
8
0
14 utorak, 24 januar 2012 18:17
alkar
ja san govorio o svomen kraju,a new o krupi sta neznači da vi niste u pravu.ali nikad ova zemlja nije bila srpska pa niti neće,dobrodosli ste gosti i točka.hrvati su na isti način dosli u vojvodinu i nikad im nije palo na pamet da zatraze da je to hrvatska.kako to vama nije palo na pamet-da poštujete one koji su van ukazali gostoprimstvo.
Preporuke:
1
12
15 utorak, 24 januar 2012 19:54
Milić Petar
@Alkaru
Govorite o "svom kraju", pa da Vas onda upoznam s "Vašim krajem", čitajte pažljivo: od Vrlike do Obrovca ima 109,47 kilometara.
Ovo su podaci sa sajta HAK (Hrvatskog auto kluba), i po njima ispade da ste provokator.
Uzgred budi rečeno Obrovac (u čijoj je blizini manastir Krupa) se nalazi severozapadno od Vrlike (Vašeg kraja), a šta radi tamo u bespuću povijesne zbilje Kroata, i kako je tamo dospijela, pitajte se.
Verujte u što god hoćete, ali je istina jedna.
Preporuke:
15
0
16 sreda, 25 januar 2012 00:06
marin
evo sam malo sam pribavio podatke koji su zanimljivi....do 1918 na prostostoru nove države postojalo je pet autokefalnih pravoslavnih crkvi...mitropolija kraljevine srbije...mitropolija kraljevine crne gore...karlovačka mitropolija za podučje hrvatske i slavonije..bukovinsko-dalmatinska mitropolija za negdašnje austrijske zemlje...i carigradska vaseljenska patrijaršija za bosnu i hercegovinu sanđak kosovo i metohiju te makedoniju.ujedinjenje je provedeno 13.svibnja 1919 i plaćeno je obeštečenje patrijaršiji carigradskoj a 30 kolovoza 1920 objavljeno je utemeljenje srpske patrijaršije kraljevstva s,h,s.pravoslavlje je potvrdilo svoju nacionalnu ulogu i time što se pravoslavna crkva 1920 prvi put prozvalo svojim nacionalnim srpskim imenom...d.ivčević..jugoslavenstvo i jugoslavenska nacija.beograd 1989.strana26.eto toliko .lijep pozdrav
Preporuke:
1
12
17 sreda, 25 januar 2012 20:58
alkar@milić
moj kraj je od vrlike do sinja-36 km,tj područje bivse općine sinj.ne sporin ja da srbi nemaju neke crkve na tom području ali katoličkih ima sto put vise.otkud su tu i u tom broju to vi sebi objasnite.a istina je jedna .od crkve svetog spasa na izvoru cetine(koju ste provali prisvojit 1984)iz 9 st(u to vrime nema nijedan pisani ili klesani dokaz o postojanju srba u ovim krajevima)u kojoj su franački svećenici pokršćavali hrvate pa do danasnjih dana ovo je hrvatsko-katolički kraj.ako ne virujete dođite,budite mi gost,imat ćete uvid u sve sta je govorin.
Preporuke:
0
4
18 sreda, 25 januar 2012 22:09
s.j. @marin - Ono što vam drug marin (i družina) ne govore.
SPC, o kojoj znate tako vrlo malo, je nastala 1219. Tada su svi Srbi unutar Nemanjićke države potpali pod njenu jurizdikciju. Ona je bila jedinstvena sve do njenog de fakto ukidanja 1463. Posle toga je deo eparhija potpao pod V.P. a deo je ostao u srpskim rukama. Pećka patrijaršija (koja je imala više imena tokom svoje duge istorije) se ponovo obnavlja 1557. kada pod njenu jurizdikciju potpadaju svi srpski krajevi unutar Osmanskog carstva (cela BiH, Srbija, dobar deo današnje Makedonije, uključujući Skoplje, deo današnje Bugarske, i deo današnje Rumunije, tada naseljen Srbima, Dalmacija i Slavonija), kao i predeli naseljeni Srbima VAN granica O.C., uključujući celu Vojnu krajinu, Hrvatsku, Mađarsku.. PATRIJARH je čak IMAO JURIZDIKCIJU I NAD KATOLICIMA U BiH (Kojih je naravno i onako bilo malo). Tako biva do 1766. Posle toga Srbi unutar O.C. bivaju potčinjeni Carigradu, a oni van su pod Karlovačkim Mitropolitima, naslednicima patrijarha, i od cara priznatim predstavnicima SVIH Srba.
Preporuke:
6
0
19 sreda, 25 januar 2012 22:23
s.j. @marin - Ono što vam drug marin (i družina) ne govore. DRUGI DEO
Što se samog naroda u BiH tiče, dobro je poznato njihovo poreklo, oni su Srbi, i oni su bili ili pripadnici Srpske crkve (Hercegovina i deo Bosne), ili Crkve Bosanske. Poznato je iz istorijskih izvora da je teorija o bogumilima LAŽNA, i da sama Crkva Bosanska NIJE bila 'bogumilska' (t.j. JERETIČNA), već da su njena učenja bila dogmatski ispravna, i u skladu sa pravoslavnim verovanjem. Njihova verovanja su sasvim nepovezana sa Rimokatoličkom crkvom, i pokazuju sve one prepoznatljive pravoslavne crte. Oni su jednostavno dogmatski pravoslavci koji su, sticajem okolnosti, bili kanonski odvojeni od ostatka Crkve, i predvođeni lokalnim djedovima (t.j. arhijerejima). Oni su postepeno i kanonski postali deo SPC za vreme kralja Tvrtka I('Kralja SRBA, i Bosne, Srbije i.t.d.'), pravoslavca, i poslednji djedovi su se pridružili SPC negde krajem 14. i sredinom 15. veka. U 16. veku nema ni pomena bilo kakvih bogumila, niti S.B.
Preporuke:
5
0
20 sreda, 25 januar 2012 22:44
s.j. @marin - TREĆI DEO
Što se Srba u današnjoj 'Hrvatskoj' tiče, oni su predele današnje Dalmacije naseljavali od samog dolaska Slovena na Balkan. Primorski gradovi su bili vazali Bizantije, baš kao i Venecija, jug Italije, i.t.d. Oni su bili pod uticajem Vizantije, što je i razlog ua glagoljičke mise među delom današnjih 'Hrvata'. Kasnije je katolički uticaj prevagnuo u nekim krajevima, posebno zbog činjenice da su katolici bili netrpeljivi prema drugima (uporedite to da tretmanom katoličkih Dubrovčana u Srbiji i Bosni).
Dobro je poznato i to da je Drubrovnik bio naseljen Srbima, i da se njegovo stanovništvo (posebno u gornjim redovima) mahom izjašnjavalo kao takvo sve do kraja 19. i početka 20. veka, kada su Austrougarske vlasti pokrenule svoju protiv-Srpsku kampanju, i promenle stvari. Zna se i kojim jezikom su govorili, i kojim jezikom su govorili pravi Hrvati. Srbi od 16. veka bivaju pozivani od strane mađarskog kralja da nasele opustele predele, oni to čine, i kasnije formiraju Vojnu krajinu.
Preporuke:
5
0
21 petak, 27 januar 2012 09:33
alkar@sj
lako je pamfletima i politikantstvom tumačiti povijest.vama odgovara to kako ste rekli i romantizirate tu ognjistarsku velikosrpsku teoriju zabluda i mitova-ja san povjesničar i u godinama studija i poslije kod pisanja nekih radova,morao sam istrazivati sve izvore ,pa i vase,da ne spominjem bizantske,franačke,i sve dostupne javnosti-nikad vi u tim dokumentima nebi nasli uporiste za takve paušalne izjave i tvrdnje o nasoj povijesti.napamet ispolitiziraste povijest u velikosrpskom svjetlu.
Preporuke:
1
5
22 petak, 27 januar 2012 20:39
s.j. @alkar
Gadi mi se da vam se obraćam, ali reda radi.

Ovo nije iz pamfleta, več iz istorjiskih izvora koje niko ne može falsifikovati. I Vizantijski izvori, i arheologija, i Franačka hronika, i Pape koje su se obraćale Dubrovčanima, i sami nekadašnji Dubrovčani i njihova arhiva, govore jednim glasom. Cela rimska provincija dalmacija je bila naseljena Srbima, Dubrovčani su bili Srbi (oni slovenskog porekla), i govorili srpskim jezikom. Sebe ni u jednom trenutku nisu nazvali 'Hrvatima', osim u poslednjev veku. Čak i vaši savesni istoričari, kojih je uvek bilo malo, a danas najmanje, su priznavali tu istinu.

No, to nama nije ni bitno, jer to ne ugrožava naš narod. To je na periferiji našeg narodnog bića. Vas, pak, to ugrožava, i to stavlja u opasnost celu vašu savremenu nacionalnu ideju, i zato ste vi od samog početka gubitnička strana. Ali ne brinite, mi Srbi nismo kao vi. Sasvim smo srećni da ostavimo Dubrovčane gde jesu. Sve što želimo su naši pravoslavni krajevi.
Preporuke:
2
0
23 subota, 28 januar 2012 21:46
alkar@sj
nadmeni ste i neiskreni prema povijesti kao znanosti i povijesnoj istini kao esenciji povijesti.nisam za raspravu s vama na tako prizemnom nivou pokazivanja respekta prema nasoj povijesti.
Preporuke:
2
2
24 utorak, 31 januar 2012 10:53
šajkača
Najveća kočnica za progres Srba i Srbije je upravo velikosrpska ideologija i svetosavska demagogija.
Koliko vidim, još uvijek je u modi i jedno i drugo.
Zato nam se vidi!
Preporuke:
2
2
25 sreda, 01 februar 2012 02:51
Ivan
neko rece nije istina da Srbi prave drzavu svugdje gdje zive. Slazem se, prave je samo tamo gdje ih ima dosta da naprave oruzanu pobunu :)

A netko dobro rece, mitomanija i pravljenje drzava svugdje gdje Srbin zivi vas je dovoljno unazadilo da se konacno toga odreknete.
Preporuke:
1
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner